Saturday, December 30, 2006

Domácí vaječný koňak


Jestliže neudělám domácí vaječný koňak tak, abychom si ho mohli dát po štědrovečerní večeři ke kávě, projde mi to, i moje stará matka chápe, že jsem byla zase v jednom kole a časově jsem to nestihla. Ale nevyšetřit si tu chvilinku na přípravu a nepodávat ho ani o Silvestru, to by mi neprošlo! Jen jednou jsem poctivý domácí výrobek nahradila kupovanou láhví a ošívání bylo veliké! Od té doby jsem se ze své nepsané povinnosti nikdy nevykroutila, ona je příprava vaječného koňaku opravdu velmi jednoduchá. Jediná potíž vězí v tom, že musíte mít mixér. Pokud ho nemáte, domácí vaječňák prostě vzdejte a hupte si hotový v krámě. Pokud mixér vlastníte, dejte se do práce! Potřebujete: 8 - 10 syrových žloutků (podle toho, jak jsou velké), asi 3 sáčky vanilkového cukru, 1 konzervu slazeného kondenzovaného mléka a 1 litr rumu. Žloutky, cukr, mléko a část rumu dejte do mixéru a šlehejte, rum postupně dolévejte. Z konzervy dostanete bezpečně všechnu tu sladkou, táhnoucí se hmotu, když jí postupně vyplachujete rumem a pomáháte si kuchyňským štětečkem nebo peroutkou. Koňak je hned po ušlehání řídký, v příjemnou zahoustkou hmotu se změní do druhého dne.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home