Tuesday, November 21, 2006

Zapečené brambory s uzeným


Už jsem se tu zmiňovala, že moji mužští víceméně ochotně zbaští cokoli, jen když je to aspoň trochu cítit masem. Dost mi tím připomínají psa, kterého měla kdysi moje babička. V jídle měl své libůstky, ale stačilo, aby babička ukrojila kousek chleba, sežmoulala v dlani střídu a důkladně o ten kousek otřela nějakou uzeninu. V tu chvíli pes podezíravě okouněl jen malou chviličku - a kousek chleba zbaštil. S mými mužskými je to zrovna tak. Nezneužívám toho, ale díky této jejich přirozenosti mohu občas uvařit leccos, co by bez toho masitého přídavku vůbec neuznali. Například zapečené brambory s uzeným masem. Na tři porce stačí 1 kg vařených brambor, 30 dkg vařeného uzeného, 3 celá vejce, asi 5 dkg sýra na strouhání, lžíce sádla, 1/4 l. mléka, sůl a pepř. Oloupané vařené brambory nakrájím na tenké plátky, kladu je do vymaštěné zapékací formy, trochu pokapu rozpuštěným sádlem, osolím, opepřím a stejnoměrně prosypávám nadrobnou pokrájeným uzeným. Navrch mi musí vyjít vrstva brambor. Toto v předehřáté troubě peču asi 20 minut. Ve vhodné nádobě potom rozšlehám v mléce 3 vejce a rozstouhaný sýr. Tím hmotu v misce zaliji a dopeču ještě asi 30 minut. Já tuto krmi vždycky podávám s nějakou domácí nakládanou zeleninou či kyselými okurkami (jo, to mi připomíná, že vám také jednou musím pár svých osvedčených receptíků popsat), ale stejně tak poslouží třeba obloha z pokrájeného rajčeta, papriky, okurky - nebo prostě jen na směs nasypte rozsekanou kadeřavou petrželku a ať vám rodina pro ten večer vleze na záda, každý den se nehoduje, protože není každý den posvícení!

0 Comments:

Post a Comment

<< Home