Friday, October 27, 2006

Hamburger


Jsem zásadním nepřítelem stravovacího řetězce McDonald. Osobně jsem tam pojedla jen jednou smažerné kuřecí nugetty a bylo mi tři dny zle. A to nejsem žlučníkář, ani mne neobcházejí vředy, či tak něco. Po této zkušenosti člověk snadno zanevře. A rodina se také ksichtí. Ovšem takový hamburger s hořčicí a cibulí, po tom ti moji chlapi pošilhávají. Chtě nechtě jsem byla nucena vymyslet způsob, o kterém by se dalo tvrdit, že vlk se nažral a koza zůstala celá. V tomto případě se nažrali mí chlapi a Mac Donald zůstal ušetřen našich kritik. Říkáme tomu našemu výrobku prostě domácí hambáče. Pro dva jedlíky a mne (osobu vcelku střídmou) potřebuji asi 3/4 kg. hovězího mletého masa. Ano, pouze hovězího, beze strachu z nemoci šílených krav, to dřív budeme nemocní z těch kupovaných polotovarů, tak co! Mleté okořením podle chuti (chlapů, takže hodně) , vytvořím placky velikostí hamburgerů a smažím na pánvi s pokrájenou cibulkou, aby maso dostalo šmak. Karbošky nechám ochladnout, aby byly jen mírně vlahé a kladu je na tmavý toustový chléb, pomazaný hořčicí a hustě pokladený na nudličky nakrájenou cibulí, Totéž naplácám navrch a přiklopím další chlém, výsledek jednoduše trochu opeču v tousteru. Naše domácí hambáče mají několik modifilací, je možné do nic vložit také kousek obyčejného nebo čínského zelí, plátek sýra, kousíček rajčete - prostě fantazii se meze nekladou.
Hotové toustíky na talíři zdobím jak se dá - kousky kadeřavé petrželky, několika lístečky bazalky nebo třeba jen pár vousky pařitky okolo. Tento "hambáčský" výmysl má tu výhodu, že když se mi ti moji někde toulají a nepřijdou včas k večeři, jednoduše opeču karbošky, nandám je na porcelánovou mísu, připravím na pracovní pult jako na bufet dva talíře, v misce spoustu pokrájené cibule, veliký kbelík hořčice a lžičku a jdu spát. Kde uchováváme toustový chléb a zásoby piva si moji milí po návratu kupodivu ihned vzpomenou sami a obslouží se dle své chuti. Barbaři, zdobení toustíků v tom případě vynechávají.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home