Saturday, September 23, 2006

Makrelová pomazánka


V jednom se u nás doma dokonale shodneme - milujeme uzené makrely. Všichni tři na nich ovšem svorně nenávidíme odstraňování kostí. Postupem času se to prostě vyřešilo tak, že chlapi ode mne požadují výrobu makrelové pomazánky. Připadám si pokaždé jako mučednice, protože rybu vcelku si každý vykostí sám, zatímco na pomazánku musím všechno oddřít sama. Chlapi se mne marně pokoušejí chytit na vějičku jak ušetříme, protože do pomazánky stačí ryby dvě. Je ale fakt, že když se vyrovnám s kostmi, příprava pomazánky už je dál prajednoduchá: utřu vykostěné maso s rostlinným máslem, trochu osolím, opepřím a je to. Rozežraný choť si navrch žádá ještě najemno nakrájenou cibulku, ale tu si v tomto případě na prkénnku přichystá sám. Jen jedno upozornění na závěr: kdysi jsem někde vyčetla radu, že makrelu není třeba úplně zbavovat kostí, pokud maso umixujeme. Drobné kostičky prý se rozdrtí. Nevěřte tomu! Zkusila jsem to jen jednou. Po velkých nesnázích jsem sice vyrobila hladkou pastu, ale trčely z ní desítky kostiček jako ostny z ježka. Pokusila jsem se je z hmoty vybrat, ale bylo to beznadějné. Že jsem toho rádce proklela do horoucích pekel, když jsem zbytečně drhla smradlavý mixér, netřeba snad podotýkat.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home