Monday, September 11, 2006


Tuhle jsem dostala od sousedky na chalupě obrovskou kedlubnu, takřečený gigant. Paloce větší než dětská hlava. Nemohu tvrdit, že nám doma kedlubna nechutná. Když jí ale nakrájím na plátky za syrova, mně je po ní těžko a chlapi se nějak podezřele často vytrácejí do předsíně, kde je potom smrad jako v márnici. Prostě, než by doběhli až na WC, ulehčují si od plynatosti, aby se mi nezačali vznášet až pod stropem. Mám mnoho receptů na kedlubny tepelně upravené, ale ty nám zase tak nejedou. Až ve stardávném upatlaném notýsku jsem padla na předpis, který nesl název "salát ze syrové kedlubny". Spáchala jsem ho a musím prozradit, že kedlubna v této úpravě klasické následky po konzumaci nepřinesla a navíc, salát z ní byl opravdu výborný. Tož i vy další milovníci kedluben, do toho! Chce to mít: asi 600 g syrové kedluby a tři jablka (oloupat, nastorouhat nahrubo). Do toho šťáva z půlky citronu, 1 kelímek bílého jogurtu, trochu sladké smetany (asi 4 lžíce), špetku cukru, sůl a pepř. Salát je dobrý vychlezený, hlavně v horkých dnech. Zdobit ho můžete petrželkou.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home