Tuesday, May 02, 2006

Na oslavy


Ne, přesný recept na něco dnes ode mne nečekejte, nechce se mi. Ale povšechně vám povím, jak se u nás slaví! Kdysi jsem si při významných příležitostech honila tričko, vařila, smažila, pekla, celá upachtěná jsem to potom rodině servírovala v lehkém třesu, já z toho nic neměla a ostatní asi zase ne mnoho z mé špatně maskované nervozity, někdo nakonec vždycky pocancal slavnostní mnou vyšívaný ubrus, tvářil se provinile a já také zrovna nejásala... No, po létech jsem na to přišla: držím se zásadně studeného bufetu! Volím takovou sestavu, abych si něco mohla připravit den předem (například nějaké pomazánky v lednici klidně vydrží, rostbíf...) Nakoupím spoustu zeleniny a ovoce - nejen chutná, je to zdravé, ale i zdobí. No a pak už jen nějaké sýry a uzeniny. Chvíli před oslavou napatlám a nazdobím jednohubky, na talíře v různých kombinacích pokrájím to ostatní, přizdobím to skleničkami a láhví vína a je to! Jo - a zásadně neservíruji na ubrusy, kterým by trocha lidské nepozornosti mohla uškodit! Jsou k dostání i docela pěkné z umělé krajky, i červené víno z nich sklouzne jedna radost! Na sladkosti si u nás nikdo moc nepotrpí, ale i takový piškotový dortík s jablky se dá připravit dopředu!!!

0 Comments:

Post a Comment

<< Home